lördag 5 maj 2012

Hit och dit!

Förra veckan: SPX i Stockholm. Det var helt underbart. Dock lite väl mycket intryck och alla aktiviteter de hade planerade susade ju direkt ovanför huvudet på mig. Missade allt! Men det var väll inget jag var där för egentligen. Jag fick några grejor sålda allafall. Inte lika mycket jag planerat, men bättre än inget.

När vi var där nere passade klassen på att gå och se premiären av Avengers. Så jädra nice! Alla i publiken satt och applåderade, busvisslade och var allmänt pepp på allt som hände. Och jag hade innan detta varit med 08:an runt på stan och käkat och druckit så jag var ju snor-full medan jag satt där. Eller snor-full vet jag inte. Men märkbart berusad. Jag hängde ju allafall med på allt som hände.  Sen när det var över stog vi utanför ett tag och pratade, sen började alla droppa av. Efter ett tag vad det bara jag och 4 till kvar. Märkte knappt när alla drog, det gick så fort. Men då inse vi alla, "Shit, ok.. vart ska alla då?" Vi började röra oss mot Hötorget. Jag sa att jag skulle till tunnelbanan där. Precis då går vi förbi trappan ner dit. Oh, kanon sa jag och lämnade alla och skyndade ner. Det bästa var att jag hittade rätt spår och tåg på engång, hoppar på precis innan det går. Kändes kanon för mig. Åkte två stationer, promenerade på 2 minuter, hemma! Tog totalt typ 7minuer.

Sen var det ju bara att kliva upp tidigt som fan dagen efter för att ta sig in till mässan. Väl där var det ju bara försöka ta in ALLA intryck. Det var så mycket. Men det rullade på hela tiden. På kvällen skulle vi dra ut och ta ett glas. Jag lyckades få med Isa och det var riktigt trevligt. Hon blev ett sånt energi-knippe! Efter en hel del dricka så var det bara att ta sig hem igen. Jag hade ju första passet dagen efter. Samma visa som gårdagen alltså. Lägga sig berusad och vakna utan vidare sömn. Men dagen rullade dock på relativt bra. Jag och Anders drog och kollade på stan. Väl inne på SF-bookstore står man och kolar på allt. Efter ett bra tag hör man en gäll röst nerifrån. Och självklart var det ju Roos som hade hittat nått. Dock han jag inte stanna och prata med dem, för en kompis skulle komma till kulturhuset och kolla på mässan. Så jag skyndar dit, och väl innan jag är framme får jag reda på att de inte hinner stanna. Besviken blev man ju. Men det var ju bara att gå in och kolla hur allt var. Sen var det bara att dra tillbaka mot gamla stan för att möta upp Anders igen.

Efter ett snabbt stopp på ComicHeaven drog vi för att käka och hamnade på en Mongoliskbuffé. Så jävla bra! Vi satt fan och käkade i 45minuter. Sen var det ju bara att rulla vidare mot mässan igen. En hel dag, så man var ganska trött i både kropp, ben och själ. Vi packade ihop ganska fort och drog mot tågstationen för att köpa våra biljetter hemåt. Det blev ett tåg vid halv 9. Roligt nog så blev det att Torgny och Kalle skulle med samma tåg som mig och Isa. Isa hamnade dock i en annan vagn på biljetten. Men det struntade vi i och hon satte sig med oss ändå. Det var skönt att bara sitta där på tåget och bara snacka skit och läsa serier.

Bet blev alltså en snabb visit i Gävle för att dumpa grejor och sova. För redan på morgonen efter åkte jag till Sundsvall. Jag hade kollat både tiden när jag var i Stockholm och kvällen innan jag la mig. "Bra, 9:12 går tåget." Så när jag sitter där och äter frukost ska jag en sista gång kolla tiden. Går in på sidan och kollar. "8:32? Det är ju om 15minuter.. SHIT! Nästa tåg går alltså 12. Jag orkar ju INTE vänta tills 12! Jag cyklar nu!" Jag kastar i mig det sista av frukosten. Slänger tallriken i diskhon, sköljer av den medan jag kastar ner de sista sakerna i väskan. Stänger kranen medan jag tar på skorna och är ute ur porten på 3 sekunder. Låser upp cykeln och är på andra sidan Sätra inom 30 sekunder. Det är bara en sak jag tänker. "Sluta ALDRIG att trampa! Även i nerförsbackar!" Jag cyklar alltså på rent rage. När jag närmar mig stationen ser jag ett tåg lämna stationen. Det liknar Xtåget, men det står ju ett annat namn på sidan. Jag kollar klockan och det är ju 10minuter kvar innan tåget går. Går runt och kollar alla tabeller. "Fuck! Det var ju 9.12 tåget gick!" Jag hade alltså kollat tiden Sundsvall-Gävle istället Gävle-Sundsvall! Faaan! Jaja, 45minuter att ta igen sig. Jag orkade ju inte cykla hem. Det är ju fan uppförsbacke! Så det var bara att köpa en te och gilla läget.

Som tur är fick man ju hämtning av brorsan i Sundsvall. Jag bad honom att åka ut till Birsta. Jag var tvungen att köpa en t-shirt. Hade ju råkat fått på mig en tröja som var ganska sunkig. Väl hemma så var det bara att ta en dusch och fika lite med familjen. brorsan fyllde ju år. Och som vanligt var det grillningen som stog på agendan. Men det var ju några timmar dit nu. Så jag passade på att ta fram PS2:an och köra igång Jak&Daxter. Oh, klassiker. Under tiden jag var hemma han jag spela ut 50% av storyn. Längtar lite tillbaka hem bara för att spela klart det. Några dagar med avkoppling och besök åkte man tillbaka till Gävle. Så det blev lite styrelse möten här och genomgång av SPX serien. Fick ganska positiva kommentarer av alla klasskompisar. Kändes bra.

Sen har det varit ganska fullfart Torsdag-Fredag. Jobbade på Puben och vi hade trubadur. Det gick hem väldigt bra. Cykeln fick punktering. Kalle och jag satt på baken i 45minuter för att lämna en pengapåse som tog 4sekunder. Jag stressade hem från bunkern för att de skulle reparera en kyl på Puben, samtidigt som jag är på väghem lyckas jag lägga på när kopparberg ringer, söka deras nummer och bli uppringd av dem när man ska slå in numret. Det hela avslutades med en kväll på Rack'N'Roll och en Maxburgare på det.

Och jag som tänkte att jag bara skulle slappa igår..

Jag höll på att bli attackerad av en mås förut när jag gick till affären. Han går framför mig och försökte undvika mig. Jag börjar gå efter honom, när han märker det flyger han iväg. Efter ett tag ser jag honom flyga ovanför mig och börjar skrika. Då kommer det två måsar till och svarar honom. SHIT! Som tur var var jag på väg genom dörren då. När jag kommer ut sedan ser jag lite måsar, när en av dem ser mig börjar den skrika. Shit! Nu har de planerat att ta mig! Hoppas jag hinner undan!